Avrupa Birliği tarafından finanse edilen SEECO Projesi kapsamında, İskenderun Belediyesi iş birliğiyle hayata geçirilen “Sağlıklı Bir Gelecek İçin Ortak Üretim Yapıyorum” Projesi ile kurulan Sebze ve Meyve Kurutma Tesisi faaliyetlerine başladı.
Proje, deprem sonrası ekonomik ve sosyal hayata yeniden katılım konusunda zorluk yaşayan 18-30 yaş arası misafir ve ev sahibi genç kadınların istihdam edilebilirliklerinin artırılmasını, girişimcilik kapasitelerinin geliştirilmesini ve sosyoekonomik olarak güçlendirilmelerini amaçlıyor.
İskenderun’da kurulan tesis sayesinde bölgede yetiştirilen yaş sebze ve meyveler sağlıklı koşullarda kurutularak katma değerli ürünlere dönüştürülebilecek. Böylece hem ürün çeşitliliğinin artırılması hem de yerel üreticilerin yeni pazarlara erişiminin desteklenmesi hedefleniyor.
Proje kapsamında 18-30 yaş arası 100 misafir ve ev sahibi genç kadına temel pazarlama, satış, iş geliştirme ve uyum konularında eğitimler verilerek iş gücüne katılımları desteklenecek. Eğitim programları ile kadınların üretim süreçlerinde daha aktif rol almaları ve ekonomik hayatta daha güçlü şekilde yer almaları amaçlanıyor.
Tesiste istihdam edilecek kadınların çocukları için oluşturulacak oyun evi sayesinde kadınların çalışma hayatına katılımlarının önündeki önemli engellerden birinin ortadan kaldırılması da hedefleniyor.
Geleneksel üretim anlayışını sosyal girişimcilik yaklaşımıyla buluşturan proje; kadın istihdamının artırılması, yerel ekonomik kalkınmanın desteklenmesi ve toplumsal uyumun güçlendirilmesine katkı sunuyor. Kurulan tesisin, bölgede yeni girişimlerin ortaya çıkmasına ve sürdürülebilir gelir kaynaklarının oluşturulmasına da katkı sağlaması bekleniyor.